.:: Debestthinker ::.

.:: Debestthinker ::.
ASSALAMUALAIKUM...AHLAN WA SAHLAN...PASTIKAN SETIAP LANGKAH YANG DIAMBIL ADALAH UNTUK KEBAIKKAN

jadual yg padat

|

Hari ni adalah hari pertama aku ke kuliah..sbb minggu lepas aku masih lagi menjalani Latihan Amali di Mahkamah untuk cukupkan hari yg aku telah tinggal.

Hmm..ptg td belajar tentang Criminal Prosedur in Malaysia.. Baru sentuh bab FIR (First Information Report). bg aku tak pening sgt da la ngan undang2 ni. sbb sebelum ni pun da banyak pening memikirkan kes dan cara nak menyelesaikannya..

Kos yg aku amik kat UKM ni amat berbeza apa yg aku belajar di KUSZA dulu.. di KUSZA dulu aku amik Syariah jugak tapi tak sama ape yg aku amik syariah undang-Undang Perbandingan di UKM ni. di UKM aku amik dua sekali gus..Selain degree aku juga kena amik Diploma Pentadbiran kehakiman dan Guaman Malaysia. Aku terpaksa amik Diploma ni..Sbbnya aku dah amik degree undang2. Degree ku ibarat kereta dan Diploma tu ibarat lesan...Klau ada kerata tapi tak de lesen tak blh bawak jugak kan??

sebenarnya tempoh pengajian sebenarku 5 tahun. Oleh kerana aku nak cepat habis aku buat dlm masa 3 tahun..So bayangkan la mcm mana.

Bagi aku hujung minggu da takder..hari sabtu pagi lagi kena pergi naik Markas PALAPES lapor diri dan buat Fizikal Traning. Lepas tu da dekat kul 9pagi aku mintak pelepasan dari Pegawai untuk nak pergi kelas sampai ke ptg lbh kurg dekat kul 5 cam tulaa..

Hari ahad lak..Full Training PALAPES..kalu tak de latihan aku kuar gi keje ( Catering )..blh la sikit2 untuk nak beli buku... Buku Undang2 pulak faham2 jela mcm mana..sebiji pun da 90 ringgit...dan ade yg 100 lebih.. Buku MLJ yg mahal tu (Malay Law Jurnal Report). Hari pertama je aku da abis berpuluh2..pastu ade byak ag buku yg nak kena beli..takpela..beli buku bukan membazirkan??

ni jadual aku sem ni..



Bil

Kod Kursus

Tajuk Kursus

Taraf

1

PPPG3123

FIQH AL-MAWARITH

WJ

2

PPPG3222

PROJEK ILMIAH

WJ

3

PPPG3533

UNDANG-UNDANG ACARA JENAYAH PERBANDINGAN

WJ

4

PPPG3543

UNDANG-UNDANG ACARA SIVIL PERBANDINGAN

WJ

5

PPPG3553

UNDANG-UNDANG KELUARGA PERBANDINGAN I

LJ

6

PPPG3573

UNDANG-UNDANG TORT PERBANDINGAN

LJ

7

PPPG3163

UNDANG-UNDANG PENTADBIRAN PUSAKA, WASIAT DAN WAKAF

LJ

2 comments:

FarHa said...

aii wan...hehe selamat berkuliah n berpalapes hehe...doakan ha ngah praktikum ngajo kat pontiann

debest_thinker said...

thanks ha..bereh..mgo jd guru yg baik nspoting.hehehe

 

©2009 .:: DeBest_Thinker ::. | Template Blue by TNB