.:: Debestthinker ::.

.:: Debestthinker ::.
ASSALAMUALAIKUM...AHLAN WA SAHLAN...PASTIKAN SETIAP LANGKAH YANG DIAMBIL ADALAH UNTUK KEBAIKKAN

Kahwin lagi bukan penyelesaian…

|

Adakah dengan membenar dan menggalakkan suami berkahwin lebih dari satu kerana tidak dapat mengekang hawa nafsu, menjadi penyelesaiannya?

Kenapa tidak memikirkan menambah ilmu agama di dada, supaya Allah mengukuhkan iman, menjaga mata dan hawa nafsu, supaya tidak tergoda dengan cubaan dunia?

Islam adalah agama yang menggalakkan monogami bukan menggalakkan poligami. Poligami dibenarkan tetapi tidak digalakkan. Sebabnyer dari kebanyakannya pada zaman Rasullulah s.a.w. terdapat ramai balu tentera Islam dan juga ramai anak yatim yang kehilangan suami tempat bergantung disebabkan perang, bukan kerana suami tidak dapat menahan hawa nafsu.

Tapi kat Malaysia sekarang ni macam mana?? Ader lagi ker perang?? Orang kata ramai “Andartu” kat Malaysia ni..Mungkin disebabkan oleh kurangnya kaum adam dari kaum hawa.. betul ker?? Lepas tu ader la yang berani buat kenyataan mengatakan “ kalau lah kami lelaki yang baik2 ni tak amik tanggungjawab (Poligami) ini.. sapa lagi yang nak amik?? Tak kan nak biarkan dan bagi kepada samseng jalanan, penagih dll..kemungkinan besar andartu ini tak terbela, lagi sengsara adala.. so mcm mana sekarang ni??

4 comments:

piNky LuCiA said...

so sekarang, monogami or poligami? hehe..

tepuk dada tanya iman.. :)

laki cikgu kimia said...

satu itu bukan perdana tapi unggul.

debest_thinker said...

ha..saper yg tny iman comfirm pkir 100.000 kali kalu nak poligami.tapi poligami pun tak salah kan?hehehe

haruan tasek said...

pening pikri ni suruh poligami ke? poligami pun kena bersebab....

 

©2009 .:: DeBest_Thinker ::. | Template Blue by TNB