.:: Debestthinker ::.

.:: Debestthinker ::.
ASSALAMUALAIKUM...AHLAN WA SAHLAN...PASTIKAN SETIAP LANGKAH YANG DIAMBIL ADALAH UNTUK KEBAIKKAN

|

...اَللّهُمَّ ارْحَمْهُ، فَإِنِيْ أَرْحَمْهُ

Ha...bagi pasangan suami isteri yang hendak menambah kemesraan, kasih dan sayang dalam rumahtangga..bacela doa ini setiap kali menyentuh suami atau isteri...kalu suami sentuh isteri, tukar sahaja perkataan "hu" diatas dengan perkataan "ha"...

Bagi yang belum berkahwin bagaimana pulak?? Hmm anda blh amalkan doa ini ketika anda menyentuh ibu atau bapa, anak saudara, adik dan sape2la..pada kawan karib pun blh amal juga…tapi kalu nak sentuh tu, bg yg muhrim jela..

Amalkanla doa ini selalu krn doa ini pernah diamalkan oleh nabi Muhammad saw ketika menyentuh cucunya hasan dan husin..yela benda baik kan? Lebih baik kita amalkan? Lagipun pendek je kan doanya..pada sentuh saja suami tu, baik bace doa sekali..

Rahmat dan berkat pun dapat..kasih dan saying pun dapat..barula suami tak lari cari yg lain…betul tak?? Hehe..bagi pasangan yang tidak tahu dan susah nak hafal doa dalam bahasa arab tu, blh gak bace yg terjemah punya..

"Ya Allah ya Tuhanku sayangilah dan kasihilah dia ( suami atau sesiapa sahaja yg kita sentuh )kerana sesungguhnya aku juga menyayanginya"..

1 Comentário:

piNky LuCiA said...

jodoh itu di tgn Allah.. bukan sekadar baca dan amal kan.. hukum hakam Allah pun kena jaga gak. taat suami pun kena kan?

tak gitu encik?

 

©2009 .:: DeBest_Thinker ::. | Template Blue by TNB